Winkler Prins Harmonie

Saturday, April 13, 2019 at 8:15 PM - 10:45 PM

vanBeresteyn, Veendam

42e jaarlijkse concert in Cultuurcentrum vanBeresteyn in Veendam

Zaterdag 13 april a.s. geeft de Winkler Prins Harmonie uit Veendam haar 42e jaarlijkse concert in Cultuurcentrum vanBeresteyn in Veendam. Aanvang; 20.15 uur.

Het orkest, bestaande uit leerlingen, oud-leerlingen, personeelsleden en oud-personeelsleden, heeft onder leiding van dirigent Jack Horst weer een geheel nieuw repertoire ingestudeerd. Het concert wordt geopend met een thema uit de Monty Python-film "The Holy Grail". In het openingsblokje komt ook een werk van de Canadese componist Robert Buckley voorbij: "Echoes of the Silent". Na een kort intermezzo door twee pianisten die deelnamen aan de Winkler Prins Talentenjacht Unplugged vervolgt de WPH met o.a. "Libertango" van de bekende tango-componist Astor Piazolla en twee swingende composities van de Nederlandse componist Peter Kleine Schaars.

De avond wordt afgesloten met een blokje popmuziek. Met het grote succes van de film van Queen mag een nummer van deze formatie niet ontbreken in het programma van de Veendammer muzikanten. Gekozen is voor "Innuendo", de wat minder bekende tegenhanger van "Bohemian Rhapsody". En wie kent niet de hit van Meat Loaf: "Paradise by the Dashboard Light"? Kortom: een avond gevarieerde muziek door enthousiaste muzikanten.

Kaarten zijn verkrijgbaar aan de zaal en te reserveren door een mailtje te sturen naar kaarten@wpharmonie.nl. De toegangsprijs is € 8,00 voor volwassenen en € 5,00 voor kinderen en leerlingen van Winkler Prins.