Winkler Prins Harmonie

Wie zijn wij?

De Winkler Prins Harmonie (kortweg WPH) is het schoolorkest van scholengemeenschap Winkler Prins in Veendam. Het orkest bestaat uit ongeveer 45 muzikanten, die allemaal iets met de school te maken hebben. Het zijn leerlingen of oud-leerlingen, en er is ook een aantal personeelsleden bij. De dirigent is Jack Horst. Het is een harmonieorkest en dat betekent dat er naast koperblaasinstrumenten ook houtblazers (klarinetten, dwarsfluiten, saxofoons) mee spelen. Natuurlijk hebben we ook een hoop slagwerk!

Welke muziek spelen wij?

Ons repertoire is breed. We proberen voor publiek en muzikanten 'voor elk wat wils' te zoeken. We spelen bewerkingen van film-, musical-, en popmuziek, maar af en toe ook een klassiek stuk. Kijk maar eens op onze muziekpagina.

Op welke instrumenten spelen we?

Wij hebben de volgende instrumenten in ons orkest: baritons, (basgitaar,) bassen, dwarsfluiten, hoorns, (bas)klarinetten, sopraan/alt/tenor/bariton saxofoons, slagwerk (gestemd en ongestemd), trombone en trompetten.

Wie mag er lid worden en wat kost dat?

Leerlingen en personeelsleden van de Winkler Prins met minimaal een A diploma of een graadsdiploma voor een instrument dat in een harmonieorkest past, kunnen lid worden. Het inschrijfformulier vind je op deze pagina. Als je nog niet op de WP zit, kun je aspirant-lid worden en al beginnen met muzieklessen. Gewone leden betalen € 49,- contributie per jaar en aspiranten € 5,- (exclusief de bijdrage voor de KNMO).

Ik wil meedoen, maar ik speel (nog) geen instrument waar ik mee in het orkest kan. Wat nu?

Geen paniek! Je kunt les nemen op de muziekschool en na twee jaar, soms al na één, kun je toch meedoen. Tevens kun je bij ons een instrument huren voor € 29,- per jaar. Neem contact met ons op (via e-mail of telefoon) voor lessen en het huren van een instrument.

Kun je ook korting krijgen op lessen bij de muziekschool?

Ja, je kunt in veel gevallen les krijgen op de Muziekschool voor een sterk verlaagd tarief in de zogenaamde Harfa-regeling. Het aantal beschikbare uren is daarvoor beperkt, maar beginners proberen we zo veel mogelijk te plaatsen, vooral als het koperinstrumenten betreft.

Wanneer en waar repeteren we?

We repeteren iedere woensdagmiddag van half vier tot vijf en gemiddeld eens per drie weken op een zondagochtend. We repeteren in de kantine 'Binnenwoel' van het schoolgebouw Raadsgildenaan 1 te Veendam.

Vragen?

Nog meer vragen over de WPH? Stuur dan een mailtje via de contactpagina, of bel met iemand uit het bestuur.

Telefoon (B.H. te Kolstee, opleidingen): 0598-617142 of info@wpharmonie.nl